Новини
 
                                                  
 
          
26.03.2019 року                                                               
                
Управління Західного офісу Держаудитслужби у Хмельницькій областіу минулому році провело 69 контрольних заходів
Про стан фінансово-бюджетної дисципліни в області за підсумками 2018 року говорили сьогодні на розширеному засіданні колегії облдержадміністрації, що яке провів перший заступник голови облдержадміністрації Володимир Кальніченко.
Як зауважив заступник начальника Західного офісу Держаудитслужби Анатолій Марценюк, протягом 2018 року Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Хмельницькій області відповідно до передбачених чинним законодавством повноважень здійснювався контроль за дотриманням законодавства з фінансових питань, економним та ефективним витрачанням коштів бюджетів усіх рівнів, а також проводилася відповідна робота щодо попередження порушень чинного законодавства під час використання державного і комунального майна та забезпечення належного рівня фінансово-бюджетної дисципліни в області.
З метою здійснення контролю за витрачанням державних та комунальних ресурсів проведено 69 контрольних заходів.
У ході проведення 55 ревізій і комісійних перевірок виявлено порушення законодавства, що призвели до недоотримання бюджетами усіх рівнів, підприємствами, установами та організаціями області належних доходів, а також до незаконного і нецільового витрачання та недостачі ресурсів на загальну суму 30,7 млн гривень.
Серед найсуттєвіших порушень фінансової дисципліни, вчинених установами, підприємствами та організаціями області, доповідач назвав такі, що були виявлені при перевірках таких органів:
-освіти і науки - 12,4 млн грн;
-житлово-комунального господарства та інфраструктури - 8,6 млн грн;
-державної влади та оборони - 3,6 млн грн,
-промисловості, енергетики і транспорту - 2,6 млн гривень.
Також він зазначив, що мали місце порушення у сфері охорони здоров'я - 1,4 млн грн, агропромисловому комплексу і використання природних ресурсів - 1,2 млн грн та соціального захисту населення - 0,8 млн гривень.
При проведенні 14 державних фінансових аудитів встановлено, що неефективні управлінські рішення зумовили недоотримання доходів і упущені вигоди на суму 56,6 млн грн та непродуктивні (зайві) витрати на загальну суму 67,7млн грн, а наслідком порушення законодавства стали втрати фінансових і матеріальних ресурсів на суму 675,27тис. гривень.
У звітному періоді працівники Управління брали участь в аудиті окремих господарських операцій у відокремленому підрозділі “ХмельницькаАЕС” ДП“НАЕК“Енергоатом”, за результатами якого виявлено 11ризикових операцій і фінансових порушень на загальну суму 248,18 тис. грн, зних попереджено (усунуто) 4 ризикових операції (фінансових порушень) на суму 248,18 тис. гривень.
Ревізією фінансово-господарської діяльності Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка встановлено порушення, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів на суму 4,0 млн грн, у тому числі, покриття видатків спеціального фонду за рахунок загального фонду на суму 3,7 млн гривень.
У ході ревізії Кам'янець-Подільської спеціалізованої школи-інтернату І-ІІІ ступенів “Славутинка” виявлено втрати фінансових і матеріальних ресурсів на суму 3,8 млн грн, зокрема, встановлено факти зайвої оплати внаслідок завищення підрядниками вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт на суму 2,2 млн грн та оплати вартості товарів і послуг без їх фактичного отримання на суму 1,2 млн гривень. За результатами ревізії правоохоронними органами розпочато кримінальне провадження.
Проведеною ревізією Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області встановлено, що внаслідок недотримання підрядниками чинних нормативних документів при визначенні вартості виконаних робіт з ремонту автодоріг, їм зайво перераховано 3,7млн грн бюджетних коштів. Майже 2,9млн грн із виявленої ревізією суми втрат на сьогодні не усунуто. За результатами ревізії правоохоронними органами розпочато кримінальні провадження.
У Хмельницькому спеціалізованому ліцеї-інтернаті поглибленої підготовки в галузі науки встановлено порушення, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів на суму 2,6 млн грн, з яких 2,0 млн грн - зайва оплата внаслідок завищення підрядниками вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт. Майже 0,5млн грн із виявленої ревізією суми втрат не відшкодовано. За результатами ревізії правоохоронними органами розпочато кримінальне провадження.
Ревізією управління житлово-комунального господарства Хмельницької міської ради виявлено факти зайвого перерахування підрядникам бюджетних коштів на суму 2,0 млн грн унаслідок завищення ними вартості виконаних будівельних робіт. Понад 0,5млн грн із виявленої ревізією суми втрат не усунуто. За результатами ревізії правоохоронними органами розпочато кримінальні провадження.
Анатолій Марценюк відзначив, що при проведенні ревізій Чорноострівської і Летичівської селищних рад також встановлено факти зайвої оплати бюджетних коштів внаслідок завищення підрядниками вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт на суму 1,7 млн грн та 1,6 млн грн, відповідно. У Летичівській селищній раді крім цього виявлено факти не сплати забудовниками до селищного бюджету коштів пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури територіальної громади на суму 0,1 млн гривень. Майже 1,3 млн грн із виявленої ревізією Летичівської селищної ради суми втрат не відшкодовано. За результатами обох ревізій правоохоронними органами розпочато кримінальні провадження.
Проведеною ревізією ДП“Хмельницька обласна служба єдиного замовника” також встановлено факти зайвої оплати за рахунок бюджетних коштів підрядникам завищеної ними вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт на суму 1,3 млн гривень.
Аудит діяльності Хмельницького обласного підприємства по заготівлях і постачанню палива населенню, комунально-побутовим підприємствам і установам “Облпаливо” свідчить про неефективні управлінські дії, що призвели до втрачених доходів і зайвих витрат на загальну суму 1,1млн гривень.
Аудитом діяльності Хмельницького комунального підприємства “Спецкомунтранс” встановлено 0,2 млн грн втрат фінансових ресурсів та 15,5 млн грн упущених доходів і непродуктивних витрат.
Під час аудиту виконання управлінням культури і туризму Хмельницької міської ради бюджетних програм виявлено 3,5 млн грн зайвих витрат і не отриманих доходів.
Аудитом виконання Департаментом охорони здоров'я облдержадміністрації програми “Централізоване забезпечення медичних закладів дороговартісним медичним обладнанням, медикаментами та виробами медичного призначення на 2016-2018 роки” зафіксовано факти неефективних управлінських дій, наслідком яких стали непродуктивні витрати бюджетних коштів на суму 1,1 млн гривень.
У ході аудиту виконання бюджету Новоушицької селищної ради (об'єднаної територіальної громади) встановлено факти неефективного використання коштів і майна на загальну суму 0,7млн грн та виявлено фінансових порушень, що призвели до втрат на загальну суму 0,2млн гривень.
Аудитом виконання бюджету Летичівської селищної ради (об'єднаної територіальної громади) зафіксовано факти неефективного використання коштів і майна на загальну суму 2,7млн грн гривень.
Під час аудиту виконання бюджету Полонської міської ради (об'єднаної територіальної громади) встановлено факти неефективного використання коштів і майна на загальну суму 9,0млн грн та виявлено фінансових порушень, що призвели до втрат на загальну суму 38,1тис. гривень.
Аудитом виконання Департаментом освіти і науки облдержадміністрації бюджетних програм щодо надання загальної середньої освіти спеціальними загальноосвітніми школами-інтернатами, школами та іншими навчальними закладами для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, виявлено фінансових порушень, що призвели до втрат на загальну суму 46,4тис. грн та 14,9 млн грн втрачених доходів і зайвих витрат, зумовлених неефективними управлінськими діями.
У результаті неперерахування плати за оренду державного та комунального майна, коштів від реалізації майна, надання у користування природних і матеріальних ресурсів та послуг безоплатно або за заниженими ставками бюджетами всіх рівнів, бюджетними установами, підприємствами та організаціями втрачено 2,0 млн гривень.
На 32,7% охоплених ревізіями об'єктів виявлено порушення законодавства при нарахуванні та виплаті заробітної плати, інших виплат і різних видів допомоги на загальну суму 0,7 млн гривень.
Виявлено факти зайвої оплати коштів внаслідок завищення обсягів та/або вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт. Торік за підсумками 23ревізій таких порушень встановлено на суму 17,2 млн гривень.
Попереджено неефективне витрачання державних і комунальних коштів на закупівлю товарів, робіт і послуг шляхом відміни торгів та розірвання договорів у 162випадках на загальну суму 501,6млн грн, що також свідчить про недотримання об'єктами контролю вимог чинного законодавства у сфері закупівель.
Водночас, ще 38 бюджетними установами і організаціями та державними і комунальними підприємствами, якими при проведенні 75процедур закупівель на суму 745,7 млн грн допущено порушення чинного законодавства, не враховано рекомендацій Управління щодо усунення таких порушень.
Зокрема, проігноровано рекомендації Службою автомобільних доріг у Хмельницькій області - по 8 процедурах закупівель на загальну суму 351,9 млн грн, управлінням капітального будівництва департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів виконавчого комітету Хмельницької міської ради - по 1 процедурі на суму 277,0 млн грн, Хмельницьким обласним кардіологічним диспансером - по 1 процедурі на суму 23,1 млн грн, державним підприємством “Служба місцевих автодоріг” - по 6 процедурах на суму 46,4 млн грн, управлінням капітального будівництва виконавчого комітету Нетішинської міської ради - по 1процедурі на суму 9,4 млн гривень.
Типовими порушеннями при проведенні публічних закупівель є неправильне визначення предмета закупівлі, порушення термінів оприлюднення тендерної документації, укладання договорів без проведення визначених законодавством процедур закупівлі, поділ предмета закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі, не оприлюднення замовниками електронних документів, які підтверджують планування тієї чи іншої процедури закупівлі, а також невідповідність тендерної документації вимогам чинного законодавства.
Проблемним також є питання усунення виявлених ревізіями та державними фінансовими аудитами фактів порушення фінансово-бюджетної дисципліни і прийняття неефективних управлінських рішень керівниками підприємств, установ та організацій, а також врахування і виконання ними пропозицій, наданих за результатами проведених контрольних заходів.
Так, із виявленої протягом 2018 року суми фінансових порушень, що призвели до втрат, на сьогодні не усунуто 29,1%, а з наданих за результатами державних фінансових аудитів 157 пропозицій не впровадженими залишаються 51 відсоток. Зокрема, не виконано 7 пропозицій щодо підвищення ефективності використання бюджетних коштів на виконання бюджетних програм щодо надання загальної середньої освіти спеціальними загальноосвітніми школами-інтернатами, школами та іншими навчальними закладами для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку з 9 наданих, із 14 пропозицій, наданих за наслідками проведеного державного фінансового аудиту діяльності Хмельницького обласного підприємства по заготівлях і постачанню палива населенню, комунально-побутовим підприємствам і установам “Облпаливо”, не впроваджено ще 7, виконано усього 3пропозиції з 10, наданих за наслідками державного фінансового аудиту виконання Департаментом охорони здоров'я облдержадміністрації програми “Централізоване забезпечення медичних закладів дороговартісним медичним обладнанням, медикаментами та виробами медичного призначення на 2016-2018 роки”, а з 8пропозицій, наданих у ході аудиту виконання бюджетних програм управлінням культури і туризму Хмельницької міської ради, наразі виконано усього одну.
У межах наданих прав і повноважень Управлінням вжито заходи, що дозволили торік забезпечити відшкодування порушень на загальну суму 23,1 млн гривень.
До бюджетів усіх рівнів, бюджетних установ, організацій та підприємств додатково надійшло 3,3 млн гривень.
Економічний ефект від упровадження 30 пропозицій, наданих за результатами проведених аудитів, становить 8,8 млн гривень.
На завершення доповідач додав, що за матеріалами проведених контрольних заходів за порушення фінансово-бюджетного законодавства 45 посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності, до матеріальної та дисциплінарної - 20 осіб, звільнено 3 особи. Правоохоронними органами розпочато 20 досудових розслідувань та вручено 6 письмових повідомлень про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
 © Чемеровецька районна державна адміністрація, 2007-2019