Новини
 
                                                  
22.11.2018 року                             
                             
Медична реформа: Які подальші кроки чекають медиків та пацієнтів?
Саме про подальші перспективи реформування галузі охорони здоров'я йшлося під час зустрічі, що відбулася в облдержадміністрації 21 листопада. Розповідали про наступні кроки, які будуть впроваджуватися Міністерством охорони здоров'я в напрямкуфінансування системи охорони здоров'я,автономізації закладів охорони здоров'я,реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для амбулаторно-поліклінічної вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги,керівник експертної групи з питань реформування системи охорони здоров'я Директорату медичних послуг МОЗ Тетяна Орабіна та представники проекту USAID “Підтримка реформи охорони здоров'я”.
Також участь в зустрічі взяли заступник голови облдержадміністрації Світлана Павлишина, голова обласної ради Михайло Загородний, директор Департаменту охорони здоров'я облдержадміністрації Яків Цуглевич, керівники районів, серед яких і представники Чемеровеччини та медичних закладів області.
Як зазначила Світлана Павлишина, така зустріч є дуже важливою, адже дає змогу з перших вуст дізнатися про реформи, що очікують медичну спільноту найближчим часом, з'ясувати незрозумілі моменти, з якими керівники медзакладів вже зіткнулися у процесі роботи, під час процедури перетворення закладів в комунальні некомерційні підприємства, поспілкуватися з тими, хто по суті є мозковим центром усіх змін, що очікують медиків та пацієнтів.
Зустріч була побудована у формі вільного діалогу. Розпочинаючи спілкування, Тетяна Орабіна звернула увагу всіх, що найближчий рік стане роком послідовних кроків реформування медичної галузі України, розпочатих у 2018 році. Слідом за зміною системи фінансування закладів послуг первинного рівня планується змінювати і фінансування вторинного рівня, також шляхом максимального переведення усіх розрахунків у електронну площину через НСЗУ. І якщо на первинці Національна служба служба здоров'я сплачує за послуги лікаря відповідно до капітаційної ставки на кожного пацієнта, то на вторинному рівні, наголосила Тетяня Орабіна, буде оплачуватися медична послуга, надана конкретному пацієнту. Під терміном “медична послуга” закладено цілий комплекс, що поєднуватиме і безпосередньо прийом лікаря-спеціаліста, і необхідні обстеження та дослідження, призначення лікування, тощо.
Як зазначила посадовець, попереду чекає декілька важливих кроків. По-перше, з 1 квітня планується впровадження електронного рецепта. Це дозволить для початку перевести в електронну площину адміністрування таку послугу, як “Доступні ліки”, а надалі підключатися до НСЗУ закладам вторинного рівня надання медичної допомоги та отримувати оплату за медичну послугу, надану пацієнту, що прийшов за направленням сімейного лікаря.
По-друге - це впровадження електронної медичної карти пацієнта, що дозволить йому отримувати медичну допомогу у будь-якому медичному закладі держави, а тому медичному закладу - плату за надану послугу. Розробка програмного забезпечення та шаблонів цих електронних документів наразі триває, і найперше, що мають зробити керівники медичних закладів та місцева влада вже сьогодні - це зробити реальні кроки для забезпечення повної комп'ютеризації закладів, адже без підключення до системи “Е-Health” жоден заклад не зможе перейти на нову систему фінансування.
Особливо, на чому наголошувала Тетяна Орабіна, те, що перехід на оплату медичних послуг закладів вторинного рівня через НСЗУ не означає, що вони на будуть більше отримувати фінансування через медичну субвенцію. Кошти, що надходитимуть з НСЗУ, заклади зможуть отримати додатково, паралельно з бюджетними.
Посадовець також розповіла присутнім, яка робота ведеться МОЗ для впровадження телемедицини, як формується та оновлюється Національний перелік основних лікарських засобів, аби він відповідав потребам лікарів та пацієнтів, які кроки будуть вжиті для забезпечення підвищення рівня кваліфікації медиків, як планується вирішувати питання щодо отримання доступу до медичних послуг у неробочий час та багато-багато інших.
Далі кожен з присутніх в залі мав можливість озвучити свої запитання до представника МОЗ. Тетяна Миколаївна відповіла на усі запитання, що прозвучали у ході спілкування, а також розповіла про досвід інших медичних закладів держави у вирішенні аналогічних проблемних питань.
 
 
 
 © Чемеровецька районна державна адміністрація, 2007-2018