Я маю право!
 
                                                                                                                                   
 
ЯК ПРОТИДІЯТИ ДОМАШНЬОМУ НАСИЛЬСТВУ?
 
ДОМАШНЄ НАСИЛЬСТВО - ЦЕ
- фізичне (заподіяння тілесних ушкоджень, незаконне позбавлення волі, мордування, залишення в небезпеці, ненадання допомоги, заподіяння смерті);
-
сексуальне (будь-які діяння сексуального характеру, вчинені без згоди особи);
-
психологічне (словесні образи, погрози, приниження, переслідування, залякування, обмеження волевиявлення особи, контроль у репродуктивній сфері, що спричиняють невпевненість, нездатність захистити себе, шкоду психічному здоров'ю);
-
економічне (умисне позбавлення житла, їжі, одягу, коштів чи документів, перешкоджання в отриманні лікування, заборона працювати, примушування до праці, заборона навчатися).
ХТО НЕСЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ДОМАШНЄ НАСИЛЬСТВО?
Кривдник з числа таких осіб:
- подружжя;
- особи, які проживають (проживали) спільно однією сім'єю;
- їх родичі;
- опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі;
- колишнє подружжя;
- наречені;
- особи, які мають спільних дітей.
ЩО РОБИТИ У РАЗІ ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА?
Одразу викликати поліцію - 102!
Звернутися на «гарячу лінію» - 116-123 (цілодобово та безкоштовно в межах України)
Якщо Ви стали свідком насильства стосовно дитини - негайно повідомте про це службу у справах дітей! Захистіть дитину від домашнього насильства!
Найнебезпечніший співучасник домашнього насильства - мовчання!
#CтопНасильство Законом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» передбачено нові механізми захисту від домашнього насильства:
Терміновий заборонний припис
Підстава:
ініціатива поліції або заява постражалої особи
Передбачає для кривдника: - зобов'язання залишити місце проживання (перебування) постраждалої особи;
- заборону на вхід та перебування у місці проживання (перебування) постраждалої особи;
- заборону в будь-який спосіб контактувати із постраждалою особою.
За невиконання припису - штраф, громадські роботи або адміністративний арешт.
Термін дії припису - до 10 діб.
Обмежувальний припис
Підстава:
заява потерпілої особи або її представника, батьків, родичів, органу опіки та піклування.
Рішення про застосування обмежувального припису приймає суд не пізніше 72 годин.
Передбачає для кривдника:

- заборону перебувати у в місці спільного проживання (перебування);
- усунення перешкод у користування майном потерпілою особою;
- обмеження спілкування з постраждалою дитиною;
- заборону наближатися на визначену відстань до місця проживання
(перебування), навчання, роботи, інших місця відвідування пострждалої особи;
- заборону особисто і через третіх осіб розшукувати постраждалу особу, переслідувати її, спілкуватися з нею;
- заборону вести листування, телефонні переговори з постраждалою особою.
Термін застосування - до 6 місяців.
ДЕ І ЯК ОТРИМАТИ ДОПОМОГУ?
- безоплатна юридична допомога (захист, представництво у суді, складання документів)
Постраждалим від домашнього насильства гарантується правовий захист, правові послуги призначеного адвоката (юриста) оплачує держава.
Контакти центрів: www.legalaid.gov.ua/ua/local-centres
- психологічна підтримка та соціальні послуги (консультування, кризове та екстрене втручання, соціальний супровід, посередництво тощо) у центрах соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, мобільних бригадах соціально-психологічної допомоги
Контакти центрів: http://www.msp.gov.ua/news/14911.html
Контакти мобільних бригад: http://www.msp.gov.ua/news/14910.html
- тимчасовий притулок у центрі соціально-психологічної допомоги, кризовому центрі або притулку для жертв домашнього насильства.
Контакти центрів: http://www.msp.gov.ua/news/14909.html
Потрапити до такого закладу можна, звернувшись до місцевої державної адміністрації або міської ради.
Якщо Ви стали свідком домашнього насильства щодо своїх близьких, рідних, знайомих, звертайтеся до поліції! Ваша небайдужість може врятувати чиєсь життя*
*За статистикою, щороку понад 600 жінок в Україні гинуть в результаті домашнього насильства.
Згідно з дослідженнями за оцінками експертів менше 23% постраждалих звертаються за допомогою.

 
Разом зробимо Україну вільною від насильства!
 
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
 
ЯК ДІЯТИ У РАЗІ ОБШУКУ ПІДПРИЄМСТВА?
 
ЯК ДІЯТИ У РАЗІ ОБШУКУ ПІДПРИЄМСТВА?
Як діяти у разі обшуку підприємства?
 
Під час обшуку:
- Відеофіксація є обов'язковою (з 01.01.2019 р.);
- відеозапис є додатком до протоколу обшуку;
- за відсутності відеозапису виявлені обставини не можуть використовуватись як доказ у суді;
- адвокат може самостійно вести відеозйомку обшуку.

 
Твої права:
- на допомогу адвоката;
- на судовий розгляд у закритому режимі;
- заявляти про дотримання розумних строків провадження;
- оскаржувати порушення строків.

 
Обов'язки правоохоронних органів:
- видати особі витяг з ЄРДР щодо її заяви;
- не пізніше 24 годин внести відомості до ЄРДР, розпочати розслідування;
- обґрунтовувати вилучення оригіналів документів або їхніх копій;
- залучати спеціаліста для виготовлення копії.

 
Правоохоронцям забороняється:
- вилучати комп'ютерну техніку, сервери, мобільні телефони під час обшуків;
- відкривати нове провадження, якщо аналогічне вже було відкрито.

 
Закриття кримінального провадження обов'язкове у разі наявності не скасованої постанови про закриття провадження щодо того ж діяння з підстав:
- відсутність події злочину;
- відсутність складу злочину;
- скасована кримінальна відповідальність за діяння;
- досягнутий податковий компроміс щодо податкових зобов'язань.

 
Що робити під час обшуку?
- перевірити посвідчення правоохоронців
- дізнатися про підставу обшуку (відповідне рішення суду)
- перевірити інформацію про залучених понятих (ПІБ, місце проживання тощо);
- залучити адвоката;
- фіксувати на відеокамеру, диктофон дії правоохоронців.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
ЯК ВИКОНАТИ РІШЕННЯ СУДУ?
 
Що таке рішення суду?
Рішення суду - це це акт, ухвалений іменем України, яким закінчується розгляд справи в суді. Судовими рішеннями є: ухвали, рішення, постанови, судові накази. Судові рішення є обов'язковими до виконання на всій території України.
 
Коли рішення набирає законної сили?
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
 
Як виконується судове рішення?
Судове рішення може виконуватись у добровільному або примусовому порядку. Якщо боржник відмовляється виконувати рішення добровільно, необхідно звернутися до суду, який розглядав справу, із заявою про видачу виконавчого листа.
 
ВАЖЛИВО: Виконавчий лист обов'язково має містити:
1) назву і дату видачі документа, найменування органу, прізвище, ім'я, по батькові та посаду посадової особи, яка його видала;
2) дату прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ;
3) повне найменування стягувача та боржника, їх місцезнаходження, дату народження боржника - фізичної особи;
4) реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта;
5) резолютивну частину рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень;
6) дату набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню);
7) строк пред'явлення рішення до виконання.
Що робити із виконавчим листом?
Крок 1. Звернутися із заявою
до державної виконавчої служби або приватного виконавця. Важливо: виконавчий лист може бути пред'явлений до примусового виконання протягом трьох років.
Знайти потрібний підрозділ державної виконавчої служби: https://minjust.gov.ua/str_ust_der Обрати приватного виконавця: https://erpv.minjust.gov.ua
 
Довідково: Законом запроваджено інститут приватних виконавців. Відтепер виконати рішення суду можна легко, зручно, без черг. Які рішення може виконувати приватний виконавець? Усі, крім рішень:
1) про відібрання і передання дитини, встановлення побачення з нею або усунення перешкод у побаченні з дитиною;
2) за якими боржником є держава, державні органи, Національний банк України, органи місцевого самоврядування;
3) за якими боржником є юридична особа, примусова реалізація майна якої заборонена відповідно до закону;
4) за якими стягувачами є держава, державні органи;
5) адміністративних судів та рішень Європейського суду з прав людини;
6) які передбачають вчинення дій щодо майна державної чи комунальної власності;
7) про виселення та вселення фізичних осіб;
8) за якими боржниками є діти або фізичні особи, які визнані недієздатними чи цивільна дієздатність яких обмежена;
9) про конфіскацію майна.

 
Крок 2. Сплатити авансовий внесок до органу державної виконавчої служби, куди буде подано виконавчий лист: https://minjust.gov.ua/dep/ddvs/rekviziti-depozitnih-rahunkiv-ta-rahunkiv-dlya-avansovih-vneskiv або до приватного виконавця. Розмір внеску: 2 % суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати (до 37230 грн).
 
ВАЖЛИВО: авансовий внесок не сплачується у справах щодо: стягнення заробітної плати, поновлення на роботі, пенсійних, соціальних виплат, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг;
відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, а також смертю фізичної особи;
стягнення аліментів;
відшкодування майнової та/або моральної шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення; у яких стягувачем є державні органи, інваліди війни, інваліди I та II груп, законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів I та II груп, громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у разі їх звернення до органів державної виконавчої служби;
у разі виконання рішення Європейського суду з прав людини.
Як отримати присуджені кошти?
Грошові суми, стягнуті з боржника (у тому числі одержані від реалізації майна боржника), зараховуються на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби чи рахунок приватного виконавця.
За письмовою заявою стягувача - фізичної особи стягнуті грошові суми перераховуються виконавцем на зазначений стягувачем рахунок у банку або іншій фінансовій установі чи надсилаються на адресу стягувача поштовим переказом, що здійснюється за його рахунок, крім переказу аліментних сум.
 
Що робити, якщо виконавець недобросовісно виконує рішення?
Якість виконання рішення - пріоритет Міністерства юстиції. Для нас важливо, аби усі рішення суду виконувалися вчасно, якісно та у повному обсязі.
Скаргу на державного виконавця можна подати до:
начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець:
https://minjust.gov.ua/str_ust_der
Міністерства юстиції: 01001 м.Київ, вул.Городецького, 13. або суду.
Скаргу на приватного виконавця можна подати до Міністерства юстиції або суду.

Відповідальність за невиконання рішення суду
Умисне невиконання рішення суду, що набрало законної сили, або перешкоджання його виконанню карається штрафом від 8500 грн до 17000 грн або позбавленням волі на строк до трьох років.
 
ВАЖЛИВО: з 06.02.2018 підвищено відповідальність за несплату аліментів!
Якщо розмір заборгованості зі сплати аліментів перевищує 6 місяців до неплатників застосовуються обмеження щодо:
- виїзду за межі України
- керування транспортними засобами
- користування зброєю
- полювання
- вирішення питання про виїзд дитини за кордон.
Вказані обмеження застосовуються тимчасово до погашення боржником суми у повному обсязі.

Підстава для застосування санкцій: постанова державного виконавця. Окрім того до боржника можуть бути застосовані суспільно корисні роботи на строк до 1 місяця.
Підстава: рішення суду на основі складеного державним виконавцем протоколу. У разі ухилення від виконання суспільно корисних робіт суд може прийняти рішення про застосування адміністративного арешту до п'ятнадцяти діб.

 
До особи, що умисно не виконує рішення суду (приховує доходи, змінює місце проживання чи роботи без повідомлення державного чи приватного виконавця) застосовується кримінальна відповідальність відповідно до статті 164 Кримінального кодексу: громадські роботи до двохсот сорока годин арешт до шести місяців або обмеження волі до трьох років.
 
Що таке РЕЄСТР боржників?
Реєстр боржників - це онлайн база даних про боржників, що ведеться з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконані майнові зобов'язання боржників для запобігання відчуженню боржниками майна.
Перевірити інформацію:
https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
 

ВАЖЛИВО: відомості стосовно боржника виключаються з Реєстру одночасно з винесенням постанови про закінчення виконавчого провадження чи в день встановлення виконавцем факту відсутності заборгованості за виконавчими документами про стягнення періодичних платежів.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
 
НЕ ОТРИМУЄШ АЛІМЕНТИ?
Як оформити аліменти за взаємною згодою?
Один із батьків може подати заяву за своїм місцем роботи, місцем виплати пенсії, стипендії про нарахування аліментів на дитину, вказавши розмір та строк. Заява подається особою, яка буде сплачувати аліменти, а не особою, на користь якої сплачуються аліменти. Аліменти відраховуються не пізніше триденного строку від дня, встановленого для виплати заробітної плати, пенсії, стипендії.
Чи потрібно підписувати договір?
Такого обов'язку немає, однак батьки можуть укласти договір про сплату аліментів на дитину, у якому визначаються розмір та строки виплат. Договір укладається у письмовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню. У разі невиконання одним із батьків свого обов'язку за договором, аліменти з нього можуть стягуватися на підставі виконавчого напису нотаріуса.
 
У яких випадках слід звертатися до суду?
У разі неможливості досягнення між батьками угоди про добровільне відрахування, кошти на утримання дитини можуть бути присуджені за рішенням суду.
Яким може бути розмір аліментів?
Мінімальний розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим, ніж 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Прожитковий мінімум встановлюється Законом України «Про Державний бюджет України» на відповідний рік. У 2018 році прожитковий мінімум на дітей становить: віком до 6 років:  з 01 січня - 1492 гривні,  з 01 липня - 1559 гривень, з 01 грудня - 1626 гривень; віком від 6 до 18 років:  з 01 січня - 1860 гривень,  з 01 липня - 1944 гривні,  з 01 грудня - 2027 гривень. Якщо стягуються аліменти на 2 і більше дітей, суд визначає єдину частку від заробітку, яка буде стягуватися до досягнення найстаршою дитиною повноліття. При досягненні повноліття найстаршою дитиною аліменти будуть стягуватись за вирахуванням тієї рівної частки, що припадала на дитину, яка досягла повноліття. Для зміни розміру аліментів стягувач має право звернутися до суду з позовом про визначення розміру аліментів на інших дітей. Той із батьків або інший законний представник дитини, разом з яким проживає дитина, має право звернутися до суду із заявою про видачу судового наказу про стягнення аліментів у розмірі: на 1 дитину - однієї чверті, на 2 дітей - однієї третини, на 3 і більше дітей - половини заробітку (доходу) платника аліментів. При цьому, розмір аліментів на кожну дитину не повинен перевищувати десяти прожиткових мінімумів на дитину відповідного віку. Суд за заявою одержувача може визначити розмір аліментів у твердій грошовій сумі. Розмір аліментів, визначений судом або за домовленістю між батьками у твердій грошовій сумі, підлягає індексації відповідно до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення».
Чи можна змінити розмір аліментів?
Розмір аліментів може бути згодом змінено за позовом платника або одержувача аліментів у разі зміни матеріального або сімейного стану, погіршення або поліпшення здоров'я когось із них та в інших випадках, передбачених Сімейним кодексом України.
Чи можливе дострокове припинення сплати аліментів?
Батьки можуть бути звільнені від обов'язку утримувати дитину, якщо дохід дитини набагато перевищує дохід кожного з них і повністю забезпечує її потреби. За угодою між батьками обов'язок зі сплати аліментів може бути достроково припинений шляхом укладення договору про припинення права на аліменти на дитину у зв'язку з передачею права власності на нерухоме майно (житловий будинок, квартиру, земельну ділянку тощо). Такий договір нотаріально посвідчується. Право власності на нерухоме майно за таким договором виникає з моменту державної реєстрації цього права відповідно до закону.
Що робити, якщо один із батьків не платить аліменти добровільно?
Якщо боржник працює або отримує інші доходи, стягувач може самостійно надіслати виконавчий документ за місцем роботи боржника або отримання ним пенсії, стипендії та інших доходів із заявою про здійснення відрахування аліментів, або направити виконавчий документ до органу державної виконавчої служби чи приватного виконавця за місцем проживання, перебування, роботи боржника або за місцем знаходження його майна для виконання рішення в примусовому порядку.
Як стягнути аліменти з особи, яка проживає або працює за кордоном?
Україною укладено низку міжнародних договорів з надання міжнародної правової допомоги у цивільних справах, на підставі яких можливо вирішити питання про стягнення аліментів з особи, яка проживає або працює за кордоном. Вимоги щодо складання, оформлення та переліку необхідних документів, а також порядку звернення до компетентного органу іноземної держави, визначаються відповідним міжнародним договором, що застосовується у відносинах між Україною та договірною державою, у якій перебуває боржник.
 
Яка відповідальність за несплату аліментів?
У разі виникнення заборгованості з вини особи, яка зобов'язана сплачувати аліменти за рішенням суду або за домовленістю між батьками, одержувач аліментів має право на стягнення неустойки (пені) у розмірі 1% суми несплачених аліментів за кожен день прострочення від дня прострочення сплати аліментів до дня їх повного погашення або до дня ухвалення судом рішення про стягнення пені, але не більше 100% заборгованості.
Якщо розмір заборгованості зі сплати аліментів перевищує 3 місяці:
 відомості про боржника вносяться до Єдиного реєстру боржників;
 майно боржника арештовується виконавцем, вилучається та реалізується;
 виконавець звертається до суду щодо застосування до боржника тимчасового обмеження у праві виїзду за межі України.
У разі відсутності відомостей про місце перебування боржника, за поданням виконавця судом виноситься ухвала про розшук боржника.

 
Важливо:
 
За ініціативою Мін'юсту посилено відповідальність за несплату аліментів.
З 06.02.2018 якщо розмір заборгованості зі сплати аліментів перевищує 6 місяців до неплатників застосовуються обмеження щодо:
- виїзду за межі України
- керування транспортними засобами
- користування зброєю
- полювання
- вирішення питання про виїзд дитини за кордон.
Вказані обмеження застосовуються тимчасово до погашення боржником суми у повному обсязі.

Підстава для застосування санкцій: постанова державного виконавця.
За несплату аліментів - суспільно корисні роботи. За наявності заборгованості зі сплати аліментів більш ніж за шість місяців державний виконавець складає протокол про вчинення боржником адміністративного правопорушення та надсилає його до суду. Термін суспільно корисних робіт - до 1 місяця. У разі ухилення від виконання суспільно корисних робіт до порушника може бути застосовано адміністративний арешт до п'ятнадцяти діб за рішенням суду.
За злісне ухилення від сплати аліментів (наявності заборгованості понад 3 місяці) боржника може бути притягнуто до кримінальної відповідальності. Для цього стягувачу необхідно звернутися до органів Національної поліції за місцем проживання або реєстрації боржника з повідомленням про вчинення ним кримінального правопорушення, передбаченого статтею 164 Кримінального кодексу України.
Злісне ухилення від сплати аліментів карається:
 громадськими роботами на строк від 80 до 120 годин;
 або арештом на строк до 3 місяців;
 або обмеженням волі на строк до 2 років.
Якщо таке діяння вчинене особою, раніше судимою за такий злочин:
 громадськими роботами на строк від 120 до 240 годин;
 або арештом на строк від 3 до 6 місяців;
 або обмеженням волі на строк від 2 до 3 років.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
 
НЕ ЗНАЄШ, ЯК ОФОРМИТИ ДОГОВІР ОРЕНДИ ЗЕМЛІ?
 
Хто може здати землю в оренду?
Відносини щодо оренди землі регулюються Земельним кодексом України та Законом України «Про оренду землі». Орендодавцями земельних ділянок відповідно до статті 4 Закону України «Про оренду землі» можуть бути:  громадяни та юридичні особи
 власники земельних ділянок;
 органи виконавчої влади;
 органи місцевого самоврядування;
 особа, яка управляє спадщиною.
Орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця (стаття 8 Закону України «Про оренду землі»). Відповідно до статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок здійснюється:
 на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки
(у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (якщо земельні ділянки перебувають у державній або комунальній власності);
 за договором оренди між власником земельної ділянки та орендарем (якщо земельна ділянка перебуває у приватній власності).
 
Як має виглядати договір оренди?
Договір оренди землі укладається у письмовій формі. За бажанням однієї зі сторін він може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2004 р. № 220 відповідно до статті 14 Закону України «Про оренду землі» (посилання на типову форму: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/220-2004-п Відповідно до статті 15 Закону України «Про оренду землі» до договору оренди землі обов'язково включаються такі істотні умови:
 строк дії договору оренди;
 об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки);
 строк дії договору оренди;
 орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.
 
Якими можуть бути строк оренди і вартість землі?
Відповідно до статті 93 Земельного кодексу України, статті 19 Закону України «Про оренду землі» строк дії договору оренди земельної ділянки не може перевищувати 50 років.
Строк оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, особистого селянського господарства не може бути меншим за 7 років.
Строк оренди вищезазначених меліорованих земель і на яких проводиться гідротехнічна меліорація - не менше 10 років. У разі створення індустріального парку на землях державної чи комунальної власності, земельна ділянка надається в оренду на строк не менше 30 років. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (стаття 21 Закону України «Про оренду землі»). Статтею 1 Указу Президента України від 02 лютого 2002 року № 92 «Про додаткові заходи щодо соціального захисту селян - власників земельних ділянок та земельних часток (паїв)» визнано одним із пріоритетних завдань пореформеного розвитку аграрного сектора економіки, забезпечення підвищення рівня соціального захисту сільського населення, зокрема шляхом запровадження плати за оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) у розмірі не менше 3 відсотків визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки, земельної частки (паю) та поступового збільшення цієї плати залежно від результатів господарської діяльності та фінансово-економічного стану орендаря. Особливості обчислення розміру річної орендної плати щодо земель державної та комунальної власності визначаються Податковим кодексом України.
Хто може здати землю в оренду?
Як має виглядати договір оренди?
Якими можуть бути строк оренди і вартість землі?
За яких умов можна змінити договір чи розірвати його?
Як зареєструвати право оренди земельної ділянки?
Чи передбачено спрощену процедуру реєстрації права оренди для сільськогосподарських підприємств, які орендують земельні ділянки у громадян?
Що робити коли на твою земельну ділянку зареєстровано право власності чи оренди за іншою особою?
 
За яких умов можна змінити договір чи розірвати його?
Зміна умов договору оренди землі здійснюється:
 за взаємною згодою сторін;
 у разі недосягнення згоди - в судовому порядку (стаття 30 Закону України «Про оренду землі»)

Розірвання договору оренди землі здійснюється:
 за згодою сторін;
 на вимогу однієї із сторін - за рішенням суду;
 в односторонньому порядку, якщо таке передбачено законом або договором (стаття 31 Закону України «Про оренду землі»).
 
Як зареєструвати право оренди земельної ділянки?
Для проведення державної реєстрації права оренди земельної ділянки державному реєстратору або нотаріусу необхідно надати:  паспорт; ІПН;
 договір оренди земельної ділянки;
 витяг із Державного земельного кадастру (у разі відсутності відомостей про кадастровий номер земельної ділянки у документах, поданих заявником для державної реєстрації);
 квитанцію про сплату адміністративного збору за державну реєстрацію права оренди:
 5 робочих днів - 0,05 ПМП*

 
- 2 робочі дні - 0,5 ПМП
- 1 робочий день - 1 ПМП
- 2 години - 2,5 ПМП
*ПМП у 2018 р. дорівнює: з 01.01.2018 - 1762 грн., з 01.07.2018 - 1841 грн., з 01.12.2018 - 1921 грн.
 
Чи передбачено спрощену процедуру реєстрації права оренди для сільськогосподарських підприємств, які орендують земельні ділянки у громадян?
Нині запроваджено спрощену процедуру державної реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки, право власності на які виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року. Державна реєстрація похідного речового права на земельну ділянку здійснюється одночасно з державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку на підставі заяви про державну реєстрацію прав. Реєстрація права власності на земельну ділянку у разі подання заяви про державну реєстрацію прав набувачем похідного речового права може здійснюватися без подання заявником документа, на підставі якого виникло право власності, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку в Державному земельному кадастрі та до моменту автоматизованого перенесення до Державного реєстру прав записів (відомостей) про речові права та обтяження на земельні ділянки з Державного реєстру земель.
 
Що робити коли на твою земельну ділянку зареєстровано право власності чи оренди за іншою особою?
 Звертатися до Комісії Мін'юсту з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації з проханням скасувати відповідну реєстраційну дію. Будь-яка фізична або юридична особа, яка дізналася про факт незаконної перереєстрації земельної ділянки, що знаходиться у її власності, на іншу особу, має право оскаржувати це в суді або Комісії. Більш детальна інформація про засідання та склад Комісії, порядок оскарження, тощо у розділі цього сайту «Забирають бізнес? Відбирають майно?» та на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України https://minjust.gov.ua/ddr/services/commission_civil_register
Звертатися до суду за захистом свого порушеного права з позовом про скасування рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав.
 
Як зареєструвати договір оренди землі онлайн?
1. Увійти до персонального кабінету через онлайн будинок юстиції:
https://online.minjust.gov.ua/login
2. Подати заяву та відповідний договір в електронній формі
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
НЕ ЗНАЄШ, ЯК ОФОРМИТИ СУБСИДІЮ?
Що таке субсидія?
Субсидія
- це адресна допомога, яка надається для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, вартості газу та в окремих випадках твердого й рідкого пічного палива. Субсидія є безповоротною, а її отримання не тягне за собою зміни форми власності житла.
Субсидія на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива призначається у разі, коли житлове приміщення не забезпечується електро-, тепло- або газопостачанням для опалення.
Якщо для опалення житлового приміщення одночасно використовується теплова енергія та/або природний газ та/або електроенергія, субсидія надається тільки на один вид палива.
Хто має право на субсидію?
 Одна із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб.
 Особа, яка не зареєстрована, але фактично проживає у приміщенні на підставі договору оренди житла, якщо їй нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
 Індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію.
 Зареєстровані неповнолітні діти, які залишилися без батьківської опіки (піклування), або недієздатні особи працездатного віку, над якими встановлено опіку, за заявою опікуна (піклувальника).
Куди звернутися, щоб отримати субсидію?
До місцевого структурного підрозділу з питань соціального захисту населення: особисто або відправити заповнені документи поштою.
У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.
Контакти структурних підрозділів з питань соціального захисту населення:
http://www.msp.gov.ua/news/8573.html
 
Які документи потрібні для оформлення субсидії?
1. Заява про призначення житлової субсидії та декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.
2. Довідки про доходи (у разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у Державній фіскальній службі, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення).
3. Договір найму (оренди) житла (за наявності).
Договір найму (оренди) житла (за наявності). Документи можуть бути надані поштою, через сайт Мінсоцполітики https://subsidii.mlsp.gov.ua, особисто. Зразки документів для оформлення субсидії:
www.msp.gov.ua/content/subsidii.html
Які умови призначення субсидії?
Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих осіб (осіб, які фактично проживають) в приміщенні, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги. Якщо не всі зареєстровані особи проживають в оселі, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих в житловому приміщенні осіб, які фактично в ньому проживають, на підставі рішення РДА, районної ради або утвореної ними комісії. Відсутність зареєстрованих осіб в приміщенні повинна підтверджуватися документами (наприклад, довідкою з роботи, навчання, актами обстеження матеріально-побутових умов).
Чи довго чекати відповіді, і як довго діє субсидія?
Рішення про призначення субсидії або відмова приймається протягом 10 днів після подання заяви та отримання відомостей щодо доходів заявника, складу зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб, забезпеченості громадян житловою площею та комунальними послугами тощо. Субсидія призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців (для орендарів - до кінця місяця, в якому закінчується строк дії договору найму (оренди), і розраховується:
 на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня;
 на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня (для домогосподарств, які використовують природний газ/електричну енергію для індивідуального опалення - з 16 жовтня по 15 квітня).
У яких випадках надання субсидії можуть припинити?
 За поданням житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних (житлових) кооперативів, об'єднань співвласників багатоквартирного будинку та організацій, що надають житлово-комунальні послуги, якщо громадянин не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, за винятком випадків, пов'язаних із затримкою зарплати чи пенсії, що підтверджується відповідними документами.
 У разі отримання інформації про збільшення чисельності зареєстрованих у житловому приміщенні осіб.
 У разі переїзду сім'ї в іншу місцевість.
 Якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії.
 За заявою уповноваженого власника (співвласника) житла, наймача житла у державному та громадському житловому фонді, члена житлово-будівельного кооперативу, власника (співвласника) житлового приміщення.
 Якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані, зокрема про доходи та майновий стан.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
 
ЗАБИРАЮТЬ БІЗНЕС? ВІДБИРАЮТЬ МАЙНО?
Що треба робити?
Якщо виявив незаконну перереєстрацію нерухомості або бізнесу, незаконне припинення або скасування права власності:
1. Звертайся до правоохоронних органів.
2. Напиши скаргу до комісії Міністерства юстиції з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі - Комісія).

ЗАПАМ'ЯТАЙ:
ТИ МАЄШ ПРАВО захистити свій бізнес і своє майно!
Як звернутися до Комісії?
Раніше була єдина можливість повернути незаконно перереєстровані майно або бізнес - звернутися до суду. Процес міг затягнутися на роки, а предмет спору не завжди повертався до законного власника.
 
Нині існує альтернативний спосіб повернення незаконно відчуженого майна та бізнесу - звернутися до Комісії Мін'юсту.
Міністерство юстиції України розглядає скарги на:  Рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);
 На проведені державним реєстратором реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);
 На рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
Як оформити скаргу до Комісї?
Як оформити скаргу до Комісї?
1. Подати скаргу до Комісії Мін'юсту у встановлений законом строк (60 днів з моменту прийняття рішення, яке оскаржується або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав);
2. Вказати повне найменування (ім'я), місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), найменування (ім'я) представника, якщо скарга подається представником;
3. Вказати реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;
4. Зазначити зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;
5. Викласти обставини, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
6. Вказати відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, який може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до відповідних реєстрів;
7. Перевірити наявність підпису скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги. У разі подання скарги представником, додати довіреність на представництво інтересів;
8. Додати до матеріалів скарги засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника внаслідок прийняття рішення про державну реєстрацію (за наявності).
Чи є випадки, коли у задоволенні скарги може бути відмовлено?
Міністерство юстиції України відмовляє у задоволенні скарги, якщо:
1. Скарга оформлена без дотримання вимог до її оформлення, визначених законами;
2. На момент прийняття рішення за результатом розгляду скарги відбулася державна реєстрація цього права за іншою особою, ніж зазначена у рішенні, що оскаржується на момент прийняття рішення про задоволення скарги шляхом скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації новоствореної юридичної особи, іншої організації, державної реєстрації фізичної особи-підприємця, припинення юридичної особи, іншої організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця або шляхом проведення реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведено наступну реєстраційну дію щодо відповідної особи;
3. Наявна інформація про судове рішення або ухвалу про відмову позивача від позову з того самого предмета спору, про визнання позову відповідачем або затвердження мирової угоди сторін;
4. Наявна інформація про судове провадження у зв'язку зі спором між тими самими сторонами, з того самого предмета і підстав; 5. Є рішення цього органу з того самого питання;
6. В органі розглядається скарга з цього питання від того самого скаржника;
7. Скарга подана особою, яка не має на це повноважень;
8. Закінчився встановлений законом строк подачі скарги;
9. Розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції органу;
10. Державним реєстратором, територіальним органом Міністерства юстиції України прийнято таке рішення відповідно до законодавства.
Коли скаргу розглянуть?
Максимальний строк розгляду скарги - 45 днів.
За результатами розгляду скарги Комісія готує висновок, на підставі якого Міністерство юстиції приймає рішення у формі наказу. Рішення надсилається скаржнику протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
Чи можна оскаржити рішення комісії?
Якщо ти не згоден з рішенням Міністерства юстиції України, можеш звернутися до суду. Мін'юст не є останньою інстанцією у вирішенні питання захисту порушених прав у сфері державної реєстрації нерухомого майна або бізнесу.
Де отримати консультацію?
(044) 233 65 36
Діловод відділів забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації прав та з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

(044) 233 65 19
Відділ забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації прав.
(044) 233 65 22
Відділ забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
 
НЕ ЗНАЄШ, ЯК ВИРІШИТИ СПІР?
Що треба робити?
Встанови права та обов'язки учасників спору.
ТИ МАЄШ ПРАВО: 1. Зробити це самостійно
Якщо кожен з учасників діє добросовісно, як правило, можна виявити причини спору та врегулювати його самостійно.
2.
Залучити юриста
Подзвони до Єдиного контакт-центру 0 800 213 103 та отримай правову консультацію
 Звернися до центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги або отримай правову консультацію від юристів, які надають платні послуги, юристів громадських правозахисних організацій, параюристів, юристів, які надають свої послуги на умовах pro bono, юридичних клінік при вищих навчальних закладах тощо.

ЗАПАМ'ЯТАЙ:
ТИ МАЄШ ПРАВО вирішити спір самостійно!
Які є способи вирішення спору?
Неформалізовані:
 самостійне вирішення спору учасниками правовідносин через переговори,
 вирішення спору за сприяння третьої особи - медіатора.

Такі способи позбавлені державного примусу і є ефективними лише за умови, якщо обидві сторони бажають вирішення конфлікту на взаємовигідних умовах.
 

Формалізовані:
 суд,
 інший орган державної влади чи місцевого самоврядування, уповноважений на вирішення певної категорії спорів.

Наприклад, спір між батьками щодо прізвища та імені дитини при державній реєстрації народження може вирішуватися органом опіки та піклування або судом.
Такі способи, як правило, забезпечені державним примусом, рішення прийняті за результатами таких процедур є обов'язковими для сторін.
 

Третейський суд - недержавний незалежний орган, що утворюється на підставі угоди сторін спору для вирішення суперечки між ними.
 

ВИРІШЕННЯ СПОРУ ЧЕРЕЗ ПЕРЕГОВОРИ
В переважній більшості випадків спір можна врегулювати без звернення до суду та пов'язаних з цим додаткових (матеріальних, організаційних та інших) витрат.

Це можна зробити, наприклад, шляхом добровільного виконання порушеного зобов'язання, тлумачення договору, у випадку, якщо спір виник через різне розуміння понять, що містяться в договорі, внесення змін до договору чи його розірвання, тощо.
 

ВИРІШЕННЯ СПОРУ ЗА ДОПОМОГОЮ МЕДІАТОРА
У випадку, якщо сторони самостійно не дійшли згоди, вони можуть спільно звернутися до третьої особи - медіатора, задля вироблення способу врегулювання спору, який би влаштовував усі сторони.
Медіатор не має права приймати обов'язкові для сторін рішення чи зобов'язувати сторони до вчинення певних дій.
 

ВАЖЛИВО:
Самостійне вирішення спору є найбільш бажаним способом, оскільки лише він дозволяє задовольнити інтереси усіх учасників спору.

Сторони мають право застосувати вказані способи врегулювання спорів на будь-якій його стадії та незалежно від того, чи звернулись вони вже до інших способів врегулювання спору.
Не вдалося вирішити спір самостійно?
ЗВЕРТАЙСЯ ДО УПОВНОВАЖЕНОГО ОРГАНУ!
Якщо сторонам не вдалося вирішити спір ні самостійно, ні за допомогою медіатора, будь-яка зі сторін може звернутися до уповноваженого органу.

Проконсультуйся з юристами щодо того:
 який орган державної влади чи місцевого самоврядування уповноважений на вирішення конкретного спору,
 який порядок звернення до такого органу,
 як підготувати необхідні документи.
Що таке спір?
Спір
- це юридичний конфлікт між учасниками правовідносин, який виникає внаслідок різного розуміння ними взаємних прав та обов'язків, що перешкоджає їх реалізації, та у якому кожен з учасників захищає свої права. При цьому, сторони можуть і не «сперечатися» буквально, але своєю бездіяльністю або неналежним виконанням юридичних обов'язків порушувати права іншої сторони і таким чином викликати протиріччя.
Які бувають спори?
За змістом, тобто за характером прав та обов'язків, якими наділені учасники правовідносин:

сімейні,
 земельні,
 житлові,
 цивільні,
 господарські,
 адміністративні,
 корпоративні,
 трудові.
 

ВАЖЛИВО:
Способи вирішення спору визначаються залежно від змісту
 
 © Чемеровецька районна державна адміністрація, 2007-2018