Увага, місто Хмельницький долучено до пілотного проекту “шлюб за добу”!!!
       Реєстрація шлюбу за 24 години охопила практично всю територіюУкраїни.
     В Україні 25 березня розширили перелік населених пунктів, де можна укласти шлюб за добу та дозволили селам долучитися до пілотного проекту. Відповідне розпорядження Кабінету Міністрів України №192-р від 22.03.2017 було опубліковано в офіційному виданні “Урядовий кур'єр”. Так, пілотний проект “Шлюб за добу” розповсюдили на
Хмельницький, Кривий Ріг, Бахмут, Запоріжжя, Білу Церкву, Бориспіль, Кропивницький, Станицю Луганську, Білгород-Дністровський, Полтаву, Кременчук, Чугуєв, Черкаси, Хотин та с.Кам'яниця Ужгородського району Закарпатської області.                                                                                                                                         
       Зазначається, що міські (крім міст обласного значення), селищні та сільські голови можуть звернутися до Міністерства юстиції України з ініціативою запровадження в своїх населених пунктах проекту шлюбу за добу. У разі запровадження “швидкого шлюбу” у селі, селищі чи маленькому місті, виконавчий комітет населеного пункту буде задовольняти клопотання громадян про організацію реєстрації шлюбу.
    Нагадуємо, раніше пілотний проект “Шлюб за добу” діяв у 20 населених пунктах-Києві, Львові, Одесі, Харкові, Маріуполі, Сєвєродонецьку, Вінниця, Дніпрі, Луцьку, Миколаєві, Кам'янець-Подільському, Рівному, Житомирі, Херсоні, Ужгороді, Чернівцях, Івано-Франківську, Сумах, Тернополі та Чернігові.
 
_____________________________________________________________________________________________________________________
 
ШАНОВНІ БАТЬКИ,  ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ НОВОНАРОДЖЕНОЇ ДИТИНИ!
 
    Новації в законодастві України передбачають можливість зареєструвати місце проживання новонародженої дитини під час проведення державної реєстрації народження дитини, зокрема: згідно частини шостої статті 6 Закону України « Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (далі- Закон) за  бажанням батьків чи одного з них для реєстрації місця проживання дитини документи, визначені Законом, можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.
    Органи державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, направляють зазначені документи органам реєстрації для реєстрації місця проживання новонародженої дитини. Оскільки видача свідоцтва про державну реєстрацію народження дитини за бажанням батьків може відбуватись в закладі охорони здоров'я де відбувалися пологи, відповідно, подати документи на реєстрацію місця проживання малюка можна також в пологовому будинку.
 
Які документи необхідні для реєстрації місця проживання новонародженої дитини?
 
1.    Письмова заява (додаток 7 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207 (далі- Правил);
2.    Свідоцтво про народження дитини
3.    Квитанція про сплату адміністративного збору;
4.    Документ, що засвідчує особу законного представника (батьків, усиновлювачів). Відповідно до статті 6 Закону реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників; у разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами, місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмовї згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням опіки та піклування).
 
Який розмір адміністративного збору за реєстрацію місця проживання новонародженої дитини?
 
Згідно статті 11-1 Закону за реєстрацію місця проживання сплачується адмістративний збір. Що стосується реєстрації/зняття з місця проживання, розрахунок суми  адміністративного збору вираховується  з мінімальної заробітної плати прийнятої на 1 січня поточного року (3200 грн.,)
Згідно статті 11-1 Закону за реєстрацію місця проживання сплачується адміністративний збір у наступних розмірах:
- у разі звернення особи протягом встановленого цим Законом строку - у розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати;
- у разі звернення особи з порушенням встановленого Законом строку - у розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати;
 
 
Яка процедура прийняття від батьків документів про реєстрацію місця проживання новонародженої дитини через органи державної реєстрації актів цивільного стану?
 
У разі подання документів, необхідних для реєстрації місця проживання новонародженої дитини, через органи державної реєстрації актів цивільного стану уповноважений працівник перевіряє належність документа, що посвідчує особу батьків (усиновлювачів) або інших законних представників дитини, та документа, що підтверджує повноваження особи як законного представника, особі, яка його надала, їх дійсність, правильність заповнення заяви про реєстрацію місця проживання, наявність документів, необхідних для реєстрації місця проживання дитини, про що ним робиться відповідний запис у цій заяві. Прийняті документи не рідше одного разу на місяць передаються до відповідного органу реєстрації (пункт 20 Правил).
 
Який результат розгляду документів щодо реєстрації місця проживання новонародженої дитини і де його можна отримати?
 
Якщо документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подавалися до органу державної реєстрації актів цивільного стану, довідка про реєстрацію місця проживання дитини оформлена органом реєстрації, повертається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану або за бажанням батьків може бути видана у відповідному органі реєстрації, центрі адміністративних послуг, надіслана поштою (абзац 8 пункту 23 Правил).
 
____________________________________________________________________________________________________________________
Особливості та порядок державної реєстрації народження дітей
 Ким проводиться? > Державна реєстрація народження дитини провадиться органом державної реєстрації актів цивільного стану з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові і засвідчується свідоцтвом про народження (стаття 144 Сімейного кодексу України).
Де проводиться? > Державна реєстрація народження дитини проводиться за письмовою або усною заявою батьків чи одного з них за місцем її народження або за місцем проживання батьків.
Коли проводиться? > Батьки зобов'язані невідкладно, але не пізніше одного місяця від дня народження дитини, зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану
Документи які подаються? > Одночасно з заявою про державну реєстрацію народження подаються:
а) паспорти або паспортні документи, що посвідчують особи батьків (одного з них). Якщо документ, що посвідчує особу одного з батьків, з поважних причин не може бути пред'явлений, то орган державної реєстрації актів цивільного стану не вправі відмовити в державної реєстрації народження дитини. Відомості про другого з батьків у цьому разі зазначаються на підставі свідоцтва про шлюб.
б) паспорт або паспортний документ, що посвідчує особу заявника, у разі, якщо державна реєстрація народження провадиться не батьками, а іншою особою.
в) документ, який є підставою для внесення відомостей про батька дитини (свідоцтво про шлюб, заява матері, спільна заява матері та батька дитини). За відсутності свідоцтва про шлюб підтвердженням зареєстрованого шлюбу може бути відмітка про його державну реєстрацію в паспортах або паспортних документах матері та батька дитини («пункт 12 глави 1 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні).
Державна реєстрація народження дитини, батьки якої не перебувають у шлюбі > Подружжя, а також жінка та чоловік, шлюб між якими припинено, у разі народження дитини до спливу десяти місяців після припинення їх шлюбу, мають право подати до органу державної реєстрації актів цивільного стану спільну заяву про невизнання чоловіка (колишнього чоловіка) батьком дитини. Така вимога може бути задоволена лише у разі подання іншою особою та матір'ю дитини заяви про визнання батьківства.Якщо дитина народилася до спливу десяти місяців від дня припинення шлюбу внаслідок смерті чоловіка, походження дитини від батька може бути визначене за спільною заявою матері та чоловіка, який вважає себе батьком (частина третя статті 122 Сімейного кодексу України).
Якщо мати та батько дитини не перебувають у шлюбі між собою, походження дитини від батька визначається за їх заявою; за заявою чоловіка, який вважає себе батьком дитини; за рішенням суду (частина друга статті 125 Сімейного кодексу України).
Орган державної державної реєстрації актів цивільного стану вносить відповідні зміни до Книги державної реєстрації народжень на підставі заяви про визнання батьківства або рішення суду та видає нове свідоцтво про народження (стаття 134 Сімейного кодексу України).
При народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків, заяви батька або рішення суду, запис про батька дитини у Книзі державної реєстрації народжень провадиться за прізвищем матері, а ім'я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою (частина перша статті 135 Сімейного кодексу України.
 
Якщо дитина, народжена не в пологовому будинку >
 
    З 2011 року змінився порядок державної реєстрації народження дитини, народженої поза закладом охорони здоров'я. Раніше реєстрація народження такої дитини проводилася відділами державної реєстрації актів цивільного стану на підставі медичної довідки про перебування дитини під наглядом лікувального закладу форми 103 1/о та за наявністю двох свідків, присутніх при пологах (у графі 10 актового запису про народження вказувалися їх прізвища, власні імена, по батькові, паспортні дані та місце проживання, а також проставлялися власні підписи обох свідків).
      З 10 січня 2011 року при державній реєстрації народження дитини, народженої поза закладом охорони здоров'я, підписів двох свідків не може бути підставою для такої реєстрації. Тому відділ державної реєстрації актів цивільного стану не має можливості зареєструвати народження дитини через відсутність у батьків дитини медичного свідоцтва про народження встановленої форми.
    У такому випадку заявникам необхідно звернутися до суду за місцем проживання для встановлення в судовому порядку факту народження дитини даною жінкою.
      Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства Наказом Міністерства юстиції України від 24 грудня 2010 року за № 3307/5 внесено зміни до Правил реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 за № 52/5 (зі змінами).
 
_____________________________________________________________________________________________________________________
        УВАГА!!!Нововведення у державній реєстрації шлюбу
01 жовтня 2016 року набував чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України».
Пунктом 2 розділу І вказаного Закону внесено зміни до статей 14 та 15 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», згідно з якими передбачено видачу свідоцтва про державну реєстрацію шлюбу кожному із подружжя, а також виключено норми щодо проставлення відмітки про шлюб та розірвання шлюбу в паспортах України.
Отже, враховуючи вищевикладене, громадяни, які зареєструють шлюб після 01 жовтня 2016 року отримають два свідоцтва про шлюб: одне для чоловіка, інше – для дружини. Вказані документи будуть використовуватись громадянами для підтвердження факту державної реєстрації шлюбу. При цьому в паспорті громадянина України відмітка про проведену державну реєстрацію шлюбу органами державної реєстрації актів цивільного стану проставлятись не буде.
 
 
 © Чемеровецька районна державна адміністрація, 2007-2016